İnternet ne acayip bir yer.

Birkaç sene önce Ayvalık’ta tekne turuna çıkıyoruz. Tek isteğim, sadece deniz üstünde seyir halinde olmak. Ama son yıllarda moda olduğu üzre, böyle bir şeyin mümkünatı falan yok. Tekneye biner binmez bir eğlence furyası karşılıyor adamı. LAN EĞLENMEK İSTESEM KONSERLER, KLÜPLER NE GÜNE DURUYOR? HİÇ OLMADI MAALLE DÜĞÜNÜNE GİDERİM?! Her neyse. Mezdekeyle coşan, Demet Akalın’la kendinden geçen tekne ahalisi içerisinde adeta tek başıma Radiohead’i canlandırıyor, varlığımı sorguluyorum güneşin alnında. I DON’T BELONG HERE!..

Dikkat çekmemek için yaptığım saçma hareketleri yazmıyorum bile. Dikkat çekersem yahut Allah esirgesin herhangi biriyle göz göze gelirsem hoop sahneye alacaklar. Hani şu düğünlerde insanı kolundan sürükleyerek sahneye fırlatan ve “aman canııım, biz biliyoz da mı oynuyoz” teyzeleri, teknede de var çünkü. Ben aslında o gün orada YOĞUM! Ege denizinin ortasında bir yerlerde sonuna dek açılmış müzik eşliğinde yarışmalar düzenleniyor, hep bir ağızdan şarkılar söyleniyor ve charm insanı, aşırı eğlenenlerle köşe kapmaca oynuyor. 

Zulüm dolu saatlerin ardından yemekler yendi, denizde yüzüldü edildi vesaire. Sonra bir adam geldi sahneye. Kendisini görmek için gökyüzüne bakmak zorunda kaldık, çünkü en iyi ihtimalle iki metre uzunluğunda filandı boyu. Saçlar hafif uzun, kirli sakal. AHA SAWYER BU! Lost adasından kurtulmuş, Cunda’da emekliliğin tadını çıkarıyor vallahi de billahi de.

Sawyer, eline mikrofonu alıp şarkı söylemeye başladı sonra cancağzım. Dedim ki kocca herif utanmadan playback yapıyor, hem de Orhan Gencebay şarkısına. LAN BEN NEREYE DÜŞTÜM BÖYLE? Etrafta zebani arıyorum, bulamayınca seviniyorum demek hakkaten cehennem değilmiş çok şükür diye.. Sonra sonra adamın playback yapmadığı, çıplak sesini aslında bir süreliğine Orhan Gencebay’dan ödünç aldığını fark ediyorum. Bizim Sawyer, sağlam bir arabeskçi çıkmasın mı sana?

Normalde arabesk müziğe az da olsa ilgim vardır ama Orhan Gencebay şarkıları ile -sağdan soldan tesadüfen duymam haricinde- herhangi bir alakam olmamıştır. Olmamıştı yani o güne dek. Sanki ilk kez duyar gibiydim şarkıları. Uzun arkadaşı dinlerken açılan ve gösteri bitene dek kapanmayan ağzım, bunun güzel bir ispatıdır mesela. Etrafta görebildiğim herkes o an denizin en dibine dalmış da vurgun yemiş gibiydi adeta.

Yıllardır Sawyer’ın izine hiçbir yerde rastlayamadım. Herifin adını Sawyer takmışım, nasıl bulayım allasen?

Sonra bizim meşhur tekne, kendisine mütevazi bir sayfa açmış internette; onu buldum. Videolara tıkladım. Hop karşımda Sawyer. Yani, Ömür..

Ömür’sün be adam!

  http://www.izlesene.com/video/veysel-kaptan-omur-yarabbim/2478505

